Galleriassa on tietoja niistä kilpailijoista, jotka ovat antaneet ilmoittautumisen yhteydessä kalustostaan tarkempia infoja ja joista löytyy aiemmilta vuosilta kuva/kuvia.
Jukka Rytiniemi Chevrolet Chevy II 1964
|
|
Jarmo Kerola Chevrolet Camaro Iroc Z Auto rakennettu aluksi a-ryhmään, mutta luokan loppumisen vuoksi jäi seisomaan. Sen jälkeen muutettu special saloon-luokkaan. Autolla ei kilpailtu koskaan special saloonissa. Sen jälkeen muutettu V8-luokan autoksi. Debyyttikisa viime vuonna Jurvassa, mikä jouduttiin keskeyttämään usean teknisen vian vuoksi.
|
|
Mika Kurkipää Chevrolet Corvette Kilpailuhistoria alkaa Jenkeissä 1988. Suomeen syksyllä 2012.
|
|
Risto Takala Chevrolet Camaro 1360kg, n.500hv, ex.Robert Lappalainen-kilpuri,paljon menestystä takavuosien Camaro Cup-kisoista!! |
|
Petri Rautio Porsche 928 S Moottori Chevy 355 cid. Autolla voitettu Roadsport V8 mestaruus vuosina 2004 ja 2006. |
|
Janne Piirainen Chevrolet Corvette C4 Vuosien 2011, 2012, 2013 Roadsport V8 mestaruusauto
|
|
Ari Mikkola Chevrolet Camaro Kilpailuhistoria amerikassa Camaro Mustang Challenge sarjassa 1997-2009, suomessa 2010 alkaen.
|
Juha-Matti Riikonen BMW E30 325i
|
|
Heikki Mattila Opel Commodore
|
|
Kari Jäppinen Opel Manta B "400"
|
|
Harri Salminen BMW E30 325i
|
|
Harri Salo Ford Capri
|
|
Ralf Floman BMW 3.0CSL |
|
Jami Saarnivaara BMW 2002
|
|
Kai Peltonen Opel Ascona B
|
|
Juha Rajavuori Lada 1500S Turbo Katurekisterissä oleva kesälada.Turbotettu kadulle 1997. Roadsporttia ajettu vuodesta 2003 lähtien
|
|
Jussi Harju BMW 320 Autolla useampi sarjamestaruus, viimeisin 2013
|
|
Jyrki Lahti Porsche 924
|
|
Jukka Martikainen BMW 635 CSI
|
Kari Aarnio BMW E36 325i
|
Juha Mustonen Ford Fiesta
Historia:
|
|
Ronnie Westman Opel Kadett D
|
|
Ari Rajamäki Ford Capri
|
|
Matti Ahola Ford Escort MkII
|
|
Jari Junnila Lada 2101
|
Ronnie Westman Honda Civic
|
|
Pirkka Syvänoro Fiat Uno turbo IE
|
Markus Kutila Lada 2101
|
|
Jari Winqvist Opel Kadett C Coupe
|
|
Kalle Heikkilä Toyota Starlet
|
Harri Ukkonen Plymouth Barracuda 1965 Tällä hopeakalalla on höylätty vuodesta 2005 kotimaisia historic kisoja. |
Isak Weiner Ford Cortina GT 1963 Omistaja God´s Speedgroup Racing Division, Cross Island. 1538 ccm, yksi tai kaksi kaksikurkusta kaasaria ja vakio peltsarja, tällä hetkellä "ryhmä 1+" moottori, 4,44 perä ilman lukkoa ja vakio laatikko, mutta välitetty laatikko alumiinisella kytkinkopalla makaa työpöydällä... Levyjarrut edessä ja 9" rummut takana. Madallettu vakiojositus takana ja jäykemmmät madallusjouset edessä, toistaiseksi ajettu vakio iskarilla (!) mutta Bilsteinit odottaa hyllyssä. Jäykemmät etupuslat laitettiin 2003 ja sen jälken se alkoi kääntyä... Luokituspaino 728 kg, tämä painaa noin 790 kg, ja kori on aika vakio, eikä plexilasia jne. Autolla on ajettu Jyväskylärallissa 1963 (kesk.) ja voitti Ruotsin ratasarjan mestaruus 1963, Bo Ljungfeld kuskina. Se siirrettiin myöhemin takaisin kadulle. Meillä se on ollut 2000-luvun alussa ja sillä ajettiin HRG 2002, 2003 ja koko kauden 2004, jopa jääratakisat 2004, Henrik Weiner kuskina. Auto jäi seisomaan 2004 koneen hyytymisen takia kauden viimeisen kilpailun jälkeen ja sen jälken ajan patinaa oli kyllä tehnyt tehtävänsä, vaikka jotakin pientä tuli fiksattu muutama vuotta sitten. Mutta viime syksynä se herätettiin henkeen taas ja tulee takaisin radalle tänä vuonna Isak-poika kuskina. |
Jukka-Pekka Kerola Ford anglia 1000 1965
|
|
Jukka Selenius Morris Cooper S Tämä Mini Cooper on aloittanut kilpailu-uransa jo -60 luvulla ja silloin sillä on ajettu puistokisoja ja rallia. Kallu Tuomen ostettua auton ajoi hän sillä 2. ryhmän ja myöhemmin 5.ryhmän rataa. Myöhemmin autolla ajettiin Mini-Tonni-luokassa ja sittemmin auto muutettiin Historic ralliautoksi. Auton siirryttyä Jyri Hollmenin omistukseen ajetiin autolla Historic rataa ja auton nykyinen omistaja Jukka Selenius ajaa Historic rataa. Auto on Jarmo Maijalan virittämä ja on hän luottomekaanikko. Vieläkin hiljaista kehitystä voi tehdä, kun koneistusteknikka, voiteluaineet, tarkentuneet dynamometrit säätöön ja monet muut seikat tekevät vielä 50 vuotiaaseen autoon innostusta jatkaa auton kilpailu-uraa. |
|
Henrik Weiner Ford Anglia Super 1964
Omistaja:
Historia:
|
Janne Piirainen Chevrolet Corvette 1972
|
|
Mika Mansukoski Porshe 911 3,0 RSR Minimipaino 960kg. Moottori 3,0 RSR teho +300hv. Kori on Carrera 74 RS replika. Tehty -75S california autosta. Ei kilpailu historiaa vielä/ rakennettu vasta 2014 kaudelle. |
|
Tuukka Kovanen Fiat 128 SC Auto on ulkoasultaan Ahti Vaaran vuoden -73 kilpa-auton replica. |
Mika Sillanpää Opel Manta 2,0 E Autolla historiaa jo 1980-luvulta Ruotsin rallisarjoista. Historic-passitettu Suomeen noin viisi vuotta sitten. Ajettu pari kautta gulf historicrace -kilpailuja. Autolla ajetaan myös satunnaisesti ralleja. |
Esa Salonen Reynard 86 FF1600 Luokka: Historic Formula D - Formula Ford 1600, ikäkaudet G-J Omistajan kertomaa: "Olen hankkinut auton uutena ja ajanut itse v. 1986, saavutus SM hopea, PM 4 sija kyseisenä vuonna. Ajettu vain seuraavana vuonna muutama kilpailu. Autolla ajettu n. 20 kilpailua. Samanlaisella autolla ajoi Järvilehto (-86)ja Häkkinen (-87). Osallistuin viime vuonna sarjaan." |
|
Jani Tammi Dallara F393 Luokka: Historic Formula F - Formula 4, 1996 asti Kyseinen Formula 3 -luokan kilpa-auto on tuotu Suomeen talvella -96/97 ja sillä kilpailtu Suomen Formula 4 -luokassa -97-99. Ennen suomeen tuloaan autolla on kilpailtu Englannin Formula 3-luokassa (-93/94 A-sarjassa, -95/96 B-sarjassa). Autolla on voimassa oleva Formula 3 -luokan rataennätys Englannin Silverstonen vanhalla radalla. |
|
Mika Hirvonen Dallara F394 Luokka: Historic Formula F - Formula 4, 1996 asti Ralf Schumacherin Formula 3:nen Saksan 1994 F3 sarjasta |
|
Pekka Rinne Dallara F394 Luokka: Historic Formula F - Formula 4, 1996 asti Alex Wurzin auto Saksan Formula 3- sarjasta. |
|
Tapani Lehtinen Kaimann F Vee Luokka: Historic Formula C - Formula V 2-kaasari, ikäkausi H-I EM-voittaja vuodelta 1974 (Formula Vee -luokka), myös PM-kultaa ja Ruotsinmestaruus samana vuonna. |
|
Juha Paakkanen Reynard 903 F-4 Luokka: Historic Formula F - Formula 4, 1996 asti Paino 460kg ,1800cc , noin 140hv. Auto on ollut ensimmäisessä kilpailussa samaan aikaan, kun Mika Häkkinen aloitti F-3 uran Englannin f-3 sarjassa. |
Ilkka Jutila Sunbeam Stiletto
|