Historic Race Cup 2014 - ilmoittautuneiden galleria

Galleriassa on tietoja niistä kilpailijoista, jotka ovat antaneet ilmoittautumisen yhteydessä kalustostaan tarkempia infoja ja joista löytyy aiemmilta vuosilta kuva/kuvia.


 

Roadsport V8

   

Jukka Rytiniemi

Chevrolet Chevy II 1964

  • Paino: noin 1350kg
  • Moottori: Chevy pikkulohko, tilavuus 355 kuutiotuumaa eli noin 5,8l
  • Vaihteisto: GM Muncie M21/M22
  • Taka-akselisto: Corvette Dana 44

Jarmo Kerola

Chevrolet Camaro Iroc Z

Auto rakennettu aluksi a-ryhmään, mutta luokan loppumisen vuoksi jäi seisomaan. Sen jälkeen muutettu special saloon-luokkaan. Autolla ei kilpailtu koskaan special saloonissa. Sen jälkeen muutettu V8-luokan autoksi. Debyyttikisa viime vuonna Jurvassa, mikä jouduttiin keskeyttämään usean teknisen vian vuoksi.

  • moottori 5,7litraa, teho n. 500

Mika Kurkipää

Chevrolet Corvette

Kilpailuhistoria alkaa Jenkeissä 1988. Suomeen syksyllä 2012.

  • 414cid Doug Rippie moottori
  • Baer/Alcon -jarrut
  • ZF-vaihdelaatikko

Risto Takala

Chevrolet Camaro

1360kg, n.500hv, ex.Robert Lappalainen-kilpuri,paljon menestystä takavuosien Camaro Cup-kisoista!!

Petri Rautio

Porsche 928 S

Moottori Chevy 355 cid. Autolla voitettu Roadsport V8 mestaruus vuosina 2004 ja 2006.

Janne Piirainen

Chevrolet Corvette C4

Vuosien 2011, 2012, 2013 Roadsport V8 mestaruusauto

  • moottori: GM gen IV smallblock LS3 (376 cid. 6,2 litraa) 515 hp
  • kaasutin: Holley 770 cfm
  • kytkin: corvette ZR-1
  • vaihteisto: ZF6
  • taka-akseli: Dana44HD (torsen lukko) 3,73:1
  • jarrut : Alcon (TPC), edessä 13,04" x 1,25", takana 12,88" x 1.25” (NASCAR 2004)
  • alusta: Koni/Vette Racing coilovers
  • jäähdytys: Champion/Vette Racing tunnelointi
  • paino: 1265kg
  • renkaat: Yokohama A048, edessä 225/45-17, takana 245/40-17

Ari Mikkola

Chevrolet Camaro

Kilpailuhistoria amerikassa Camaro Mustang Challenge sarjassa 1997-2009, suomessa 2010 alkaen.

  • Moottori: GM LS3/480 EFI
  • Vaihteisto: Tremec TKO600
  • Perä: vakio Camaro + Truetrac lukko
  • Jarrut Wilwood / PBR
  • paino: 1350kg
 

Roadsport A

   

Juha-Matti Riikonen

BMW E30 325i

  • Kaudella 2008 tällä autolla ensimmäinen Roadsport kilpailu
  • Bmw M50 moottori tilavuudeltaan 2,8L, moniventtiilikansi
  • Paino reilu 1000kg

Heikki Mattila

Opel Commodore

  • BMW M3 3,2 litrainen moottori
  • BMW E30 M3 vaihteisto muutettuna suorakytkentä malliksi
  • Honda S2000 etuakselin geometria ja osa osista, escort mk1 hammastanko
  • Mazda RX7 taka-akselisto
  • Öhlins iskunvaimentimet
  • Alcon jarrut
  • AIM tiedonkeruujärjestelmä
  • Paino kilpailukunnossa noin 1090kg
  • Melkein kaikki sääntöjen sallimat muutokset tehty. Korin osat lasikuitua, ikkunat polycarbonaattia.

Kari Jäppinen

Opel Manta B "400"

  • Mitsubishi 2,0 turbo
  • Supra suorakytkentävaihteisto
  • ajettu jää-maarataa +2003 vuodesta roadsporttia

Harri Salminen

BMW E30 325i

  • BMW M20 moottori
  • SSF-pyörä vaihteisto
  • Quaife lukko
  • Coilover alusta
  • levyjarrut
  • alunperin jäärata- ja harjoitusautoksi nopeasti kasattu halpa laite, mutta pikkuhiljaa levinnyt käsistä

Harri Salo

Ford Capri

  • 3.0 Cosworth FBE 24v V6

Ralf Floman

BMW 3.0CSL

Jami Saarnivaara

BMW 2002

  • Moottori BMW M10 turbo

Kai Peltonen

Opel Ascona B

  • Moottori Opel XE 1800 turbo

Juha Rajavuori

Lada 1500S Turbo

Katurekisterissä oleva kesälada.Turbotettu kadulle 1997. Roadsporttia ajettu vuodesta 2003 lähtien

  • Moottori: Ladan 1463cc + Turbo
  • Vaihdelaatikko: Lada 5-v. suorakytkenta
  • Taka-akseli: Lada vakio + lukko
  • Paino 806kg

Jussi Harju

BMW 320

Autolla useampi sarjamestaruus, viimeisin 2013

  • Moottori: Volvo EVO 2,9 16v / Poikkimäki Racing 348hp ja 338Nm Autronic engine management
  • Vaihdelaatikko: Sellholm M4700
  • Alusta: Nitron NTR Race R3
  • Jarrut: Alcon
  • Paino: 1020kg

Jyrki Lahti

Porsche 924

  • Moottori Volvo 2.8 16v

Jukka Martikainen

BMW 635 CSI

  • Moottori:M5 3535cc
  • Paino:1200kg
 

Roadsport 2A

   

Kari Aarnio

BMW E36 325i

  • BMW extreme
  • moottori 2.5l teho n.210hv
  • paino 1300kg kuljettajan kanssa
 

Roadsport B

   

Juha Mustonen

Ford Fiesta

  • Paino 801kg
  • Moottori VW golf 1,8 uniside 8v 185hp 7500rpm
  • Vaihteisto Fiestan oma läpivälitetty, synkronoitu,5speed Etuveto
  • Jarrut Wilwood, pedalbox
  • Alusta: edessä: nivelet uniball,vakio hammastanko,kynäjouset, koni iskarit Takana:kolmiotuenta,uniball nivelet,gaz iskarit ja kynäjouset Rattipylväässä sähköinen ohjaustehostin säädettävällä tehostuksella. (hieno laite) renkaat: edessä 225/50-15 takana 205/60-13
  • Kori: kaikki peltiä,luonnollisesti ohutta peltiä Tuulilasissa lämmitysvastukset,muut ikkunat polykarbonaattia.

Historia:

  • 2003-04 ajettu muutama leikki rallisprint talvella,ratapäivillä radalla.
  • 2005 Roadsport C sarja sij 8
  • 2006 Roadsport C sarja sij 5
  • 2007 Roadsport C sarja Sij 1 !!!
  • 2008 Roadsport B sarja sij 9
  • 2010 Roadsport B sarja sij 2
  • 2012 Roadsport B sarja sij 13

Ronnie Westman

Opel Kadett D

  • Paino 965kg
  • Moottori Opel 1800cc

Ari Rajamäki

Ford Capri

  • Moottori Chevrolet 2.8 V6

Matti Ahola

Ford Escort MkII

  • Kaikki muu Volvosta paitsi kori

Jari Junnila

Lada 2101

  • Fiat Twincam 2043 cm3 moottori
  • Volvo M45 suorakytkentävaihteisto
  • Volvo 1030 taka-akseli 5.38 välityksellä ja kitkalukolla
  • jarrut edessä AP, takana Citroen
  • Paino 974 kg
 

Roadsport 2B

   

Ronnie Westman

Honda Civic

  • Honda 1600cc moottori
  • paino 960kg

Pirkka Syvänoro

Fiat Uno turbo IE

  • www.vipralliteam.com
 
 

Roadsport C

   

Markus Kutila

Lada 2101

  • Lada Samaran 1.5 litraisella moottorilla. Volvon suorakytkentä laatikolla.

Jari Winqvist

Opel Kadett C Coupe

  • Opelin 2,0l opelin cih moottori teho noin 185hv
  • autolla ajettu roadsport kisoja vuodesta 2001 c ja b luokassa

Kalle Heikkilä

Toyota Starlet

  • Paino 802kg
  • Moottori: Toyotan oma 4K 1430cc moottori Haltech ruiskulla. Teho 150hv, vääntö 160Nm.
  • Vaihteisto: RS-Auton valmistama 5-vaihteinen suorakytkentä.
  • Perä: Ladan perä + lukko + vetoakselit.
  • Jarrut: Wildwood.
  • Alusta: Edessä Koni säädettävä, takana Bilstein.
 

Historic Erikoisvakio/GTS F/A - ikäkaudet E-F, yli 1800cc

   

Harri Ukkonen

Plymouth Barracuda 1965

Tällä hopeakalalla on höylätty vuodesta 2005 kotimaisia historic kisoja.

 

Historic Erikoisvakio/GTS F/C - ikäkaudet E-F, enint. 1600cc

   

Isak Weiner

Ford Cortina GT 1963

Omistaja God´s Speedgroup Racing Division, Cross Island. 1538 ccm, yksi tai kaksi kaksikurkusta kaasaria ja vakio peltsarja, tällä hetkellä "ryhmä 1+" moottori, 4,44 perä ilman lukkoa ja vakio laatikko, mutta välitetty laatikko alumiinisella kytkinkopalla makaa työpöydällä... Levyjarrut edessä ja 9" rummut takana. Madallettu vakiojositus takana ja jäykemmmät madallusjouset edessä, toistaiseksi ajettu vakio iskarilla (!) mutta Bilsteinit odottaa hyllyssä. Jäykemmät etupuslat laitettiin 2003 ja sen jälken se alkoi kääntyä... Luokituspaino 728 kg, tämä painaa noin 790 kg, ja kori on aika vakio, eikä plexilasia jne.

Autolla on ajettu Jyväskylärallissa 1963 (kesk.) ja voitti Ruotsin ratasarjan mestaruus 1963, Bo Ljungfeld kuskina. Se siirrettiin myöhemin takaisin kadulle. Meillä se on ollut 2000-luvun alussa ja sillä ajettiin HRG 2002, 2003 ja koko kauden 2004, jopa jääratakisat 2004, Henrik Weiner kuskina. Auto jäi seisomaan 2004 koneen hyytymisen takia kauden viimeisen kilpailun jälkeen ja sen jälken ajan patinaa oli kyllä tehnyt tehtävänsä, vaikka jotakin pientä tuli fiksattu muutama vuotta sitten. Mutta viime syksynä se herätettiin henkeen taas ja tulee takaisin radalle tänä vuonna Isak-poika kuskina.

 

Historic Erikoisvakio/GTS F/D - ikäkaudet E-F, enint. 1300cc

   

Jukka-Pekka Kerola

Ford anglia 1000 1965

  • 997cc

Jukka Selenius

Morris Cooper S

Tämä Mini Cooper on aloittanut kilpailu-uransa jo -60 luvulla ja silloin sillä on ajettu puistokisoja ja rallia. Kallu Tuomen ostettua auton ajoi hän sillä 2. ryhmän ja myöhemmin 5.ryhmän rataa. Myöhemmin autolla ajettiin Mini-Tonni-luokassa ja sittemmin auto muutettiin Historic ralliautoksi. Auton siirryttyä Jyri Hollmenin omistukseen ajetiin autolla Historic rataa ja auton nykyinen omistaja Jukka Selenius ajaa Historic rataa. Auto on Jarmo Maijalan virittämä ja on hän luottomekaanikko. Vieläkin hiljaista kehitystä voi tehdä, kun koneistusteknikka, voiteluaineet, tarkentuneet dynamometrit säätöön ja monet muut seikat tekevät vielä 50 vuotiaaseen autoon innostusta jatkaa auton kilpailu-uraa.

Henrik Weiner

Ford Anglia Super 1964

Omistaja:
-God´s Speedgroup Racing Division, Cross Island, kuljettajat: Henrik ja Simon Weiner
-1235 ccm, GT-Cortinan kansi, 36/36 DCD Weber ja peltipakosarja
-Välitetty laatikko, 4,4 tai 4,7 perä ja ZF-"lukko" ja tosi huono lähdössä sen takia...
-Yksipiiriset nestejarrut, levyjarrut edessä, rummut takana
-Volvo 240 etuiskarit, Leylan Sherpan iskarit takana, modifiotuja vakiojousia
-Omamassa 735,7 kg (Botniaring 14.9 2013 aika-ajon jälkeen), 1-2 litra bensa tankissa. Luokituspaino 734 kg.

Historia:
Autolla on ollut ainakin 11-14 omistajaa ennen meitä ja siitä tehtiin ralliauto vuonna 1997 (passin mukaan). Syksyllä 2009 se pelastettin metsästä ja tuli meille. Heti alkoivat muutostyöt ja kesällä 2010 ajettiin ensimmäiset ratakisat, Seinäjoen Vauhtiajot tuloksena kaksi ykkössijaa luokassa. Loppukausi meni pieleen eri pikkuvikojen takia, mm vetoauton hajoaminen HRG 2010(!).

  • 2011 Vanhin poika, Simon, yritti neljä lähtöä mutta pääsi vaan maaliin vain kerran rikkinäisellä kytkimellä ja laatikolla. Silloin hänen paras näyttö oli Kemoran kisa ja olisi luultavasti tullut toinen luokassa ja ohitteli monta autoja siihen asti että kone leikkasi kiinni. Yritimme vielä HRG mutta imusarja katkesi perjantaina että kausi oli siinä. Pojan siviilipalvelu esti viimeinen kisa.
  • 2012 Simon ajoi kolme kisanviikonloppua ja pääsi maaliin niistä kuudesta viisi kertaa, ja neljä niistä palkitopallillä (yksi 1:s sija ja 3 2:s sijaa) ja kauden 2012 toinen sijaa luokassa.
  • 2013 Pappa, Henrik hyppäsi taas Ankan ratin taakse ja ajoi kolme kisaviikonloppua neljästä. Ensimmäinen kisaviikonloppu jäi väliin koneen hajoaamisen takia, taas. 6:sta lähdöstä 4:stä pääsimme maalin ja niistä jokainen toinen sija luokassa ja lopputulos 2013 toinen sijaa luokassa.
  • 2014 on vähän auki, koska Anglia on syönyt ainakin 8 konetta ja kaudella 2013 me vaihdoimme konetta kuusi kertaa. Aihiot alkaa pikku hiljaa loppua... mutta katsotaan.

   

Historic Erikoisvakio/GTS H - ikäkausi H, vapaa tilavuus

   

Janne Piirainen

Chevrolet Corvette 1972

  • L88 clooni. 454cid + M22 Muncie
 

Mika Mansukoski

Porshe 911 3,0 RSR

Minimipaino 960kg. Moottori 3,0 RSR teho +300hv. Kori on Carrera 74 RS replika. Tehty -75S california autosta. Ei kilpailu historiaa vielä/ rakennettu vasta 2014 kaudelle.

 

Tuukka Kovanen

Fiat 128 SC

Auto on ulkoasultaan Ahti Vaaran vuoden -73 kilpa-auton replica.

 

Historic Erikoisvakio/GTS  I - ikäkausi I, vapaa tilavuus

   

Mika Sillanpää

Opel Manta 2,0 E

Autolla historiaa jo 1980-luvulta Ruotsin rallisarjoista. Historic-passitettu Suomeen noin viisi vuotta sitten. Ajettu pari kautta gulf historicrace -kilpailuja. Autolla ajetaan myös satunnaisesti ralleja.

 

Historic Formulat

   

Esa Salonen

Reynard 86 FF1600

Luokka: Historic Formula D - Formula Ford 1600, ikäkaudet G-J

Omistajan kertomaa: "Olen hankkinut auton uutena ja ajanut itse v. 1986, saavutus SM hopea, PM 4 sija kyseisenä vuonna. Ajettu vain seuraavana vuonna muutama kilpailu. Autolla ajettu n. 20 kilpailua. Samanlaisella autolla ajoi Järvilehto (-86)ja Häkkinen (-87). Osallistuin viime vuonna sarjaan."

Jani Tammi

Dallara F393

Luokka: Historic Formula F - Formula 4, 1996 asti

Kyseinen Formula 3 -luokan kilpa-auto on tuotu Suomeen talvella -96/97 ja sillä kilpailtu Suomen Formula 4 -luokassa -97-99. Ennen suomeen tuloaan autolla on kilpailtu Englannin Formula 3-luokassa (-93/94 A-sarjassa, -95/96 B-sarjassa). Autolla on voimassa oleva Formula 3 -luokan rataennätys Englannin Silverstonen vanhalla radalla.

Mika Hirvonen

Dallara F394

Luokka: Historic Formula F - Formula 4, 1996 asti

Ralf Schumacherin Formula 3:nen Saksan 1994 F3 sarjasta

Pekka Rinne

Dallara F394

Luokka: Historic Formula F - Formula 4, 1996 asti

Alex Wurzin auto Saksan Formula 3- sarjasta.

Tapani Lehtinen

Kaimann F Vee

Luokka: Historic Formula C - Formula V 2-kaasari, ikäkausi H-I

EM-voittaja vuodelta 1974 (Formula Vee -luokka), myös PM-kultaa ja Ruotsinmestaruus samana vuonna.

Juha Paakkanen

Reynard 903 F-4

Luokka: Historic Formula F - Formula 4, 1996 asti

Paino 460kg ,1800cc , noin 140hv. Auto on ollut ensimmäisessä kilpailussa samaan aikaan, kun Mika Häkkinen aloitti F-3 uran Englannin f-3 sarjassa.

 

SS1300

   

Ilkka Jutila

Sunbeam Stiletto

  • 1295 cm3 Citroen AX Sport moottori vuodesta 1989 140 hv
  • 5 speed Jack Knight vaihteisto
  • paino 670 kg
  • rakennettu (r5) SS 1300 luokkaan 1987